Skąd czerpać inspiracje graficzne?

Grafik reklamowy stale musi mieć nowe pomysły, aby jego grafiki nie były wtórne. Skąd jednak brać inspiracje graficzne, aby wciąż zaskakiwać klientów oryginalnością?

Inspiracje z życia codziennego

Często moje grafiki opieram na tym, co widzę na co dzień. Kiedy zobaczę jakiś ciekawy krajobraz lub budynek zaraz zastanawiam się, w jaki sposób mógłbym przenieść to co widzę na grafikę. Staram się zapamiętywać jak najwięcej obrazów, a te najciekawsze opisuję w notatniku, aby nie zapomnieć o niczym ciekawym. Kiedy dostaję zlecenie zastanawiam się, który obraz najlepiej będzie do niego pasował. Następnie modyfikuję go tak, aby pasował do tematyki produktu i reklamy.

Czytaj dalej

Brak komentarzy  •  Domyślne  •   • 

Kolory - moje pole do działania

Nic tak nie działa na odbiorcę, nie pobudza zmysłów i nie wywołuje różnych reakcji jak kolory. To one dają mi zwykle duże pole do popisu i sprawiają, że projekt ostatecznie nabiera rumieńców.

Od głównego, do całego schematu

Niezwykle dużą wagę przywiązuję zawsze do dobru barw. Najczęściej najpierw muszę uświadomić sobie cel, jaki chcę osiągnąć przy ich pomocy i jak zostaną one odebrane przez mojego, konkretnego już odbiorcę. Staram się najpierw wybrać kolor główny, na którym będę opierał moje dalsze działania i decyzje, a w dalszej kolejności cały schemat kolorów, które zastosuję. Następnie dopasowuję go do danego projektu, bo przecież każde kolejne zlecenie to inna historia wymagająca innego podejścia.

Czytaj dalej

Brak komentarzy  •  Domyślne  •   • 

Projektowanie wizytówek firmowych a eksponowanie informacji

Każda wizytówka powinna spełniać utylitarną rolę, jednak wizytówki dla firm mają szczególną rangę, ponieważ mogą w znaczącym stopniu wpłynąć na powodzenie przedsiębiorstwa, zwłaszcza, gdy rozpoczyna ono swoją działalność. Zawsze miałem tego świadomość, toteż projektowanie wizytówek firmowych traktowałem w szczególny sposób.

Czytaj dalej

Brak komentarzy  •  Domyślne  •   • 

Sejsa packshotów

Jako grafik współpracujący z różnymi agencjami reklamowymi mam bardzo dużo zleceń na wykonanie packshotów. Są to pojedyncze zdjęcia jakiegoś produktu, przedstawiające pozycję tego towaru na neutralnym tle. Tego typu fotografia reklamowa służy przede wszystkim do dokładnego przedstawienia oferty oraz zaprezentowania produktu. Staram się, aby przygotowane przeze mnie packshoty stawiały każdy produkt w jak najlepszej formie. Najczęściej realizuję packshoty dla sklepów internetowych.

Czytaj dalej

Brak komentarzy  •  Domyślne  •   • 

Wizytówka dla firm jako nośnik informacji

Materiały reklamowe są tak różnorodne, że dokonanie właściwego wyboru może naprawdę przyprawić o zawrót głowy. Jednak od zawsze wiedziałem, że w przypadku przedsiębiorców lepsza będzie wizytówka dla firm od nawet najpiękniej przygotowanej ulotki. Swoje przekonanie oparłem na założeniu, że wręczenie wizytówki jest bardziej eleganckim sposobem na rozreklamowanie nie tylko siebie, ale także firmy.

Czytaj dalej

Brak komentarzy  •  Domyślne  •   • 

Edycja zdjęć ślubnych

Pracuję w zakładzie fotograficznym, który oferuje bardzo ciekawe sesje ślubne. Sam nie robię zdjęć, ale dokonuję ich późniejszej obróbki. Ponieważ edytowałem już przynajmniej kilka tysięcy zdjęć, mam duże pojęcie na ten temat. Obecne trendy odchodzą od surowych, ostrych i realistycznych kadrów. Największą popularnością cieszy się edytowanie zdjęć w taki sposób, żeby przypominały nieco analogowe fotografie.

Czytaj dalej

Brak komentarzy  •  Domyślne  •   • 

Formaty dla ulotek – funkcje i przeznaczenie

Formaty dla ulotek są niezwykle różnorodne, o czym przekonałem się już w czasie pierwszego roku mojej pracy w agencji reklamowej. Trafiłem do niej niejako z przypadku i nigdy wcześniej nie sądziłem, że ta praca tak mnie pochłonie i zakorzenię się w agencji na blisko trzydzieści lat.

Gdybym dziś miał mówić o formatach dla ulotek początkującym grafikom, wskazałbym przede wszystkim na ich funkcje oraz przeznaczenie. Bardzo szybko zrozumiałem, że moim priorytetem powinny być oczekiwania zleceniodawcy, ponieważ sprostanie im to moja praca i zadanie. Formaty dla ulotek, zaczynając od A0, a kończąc na A7 to niekończące się możliwości, dzięki którym zawsze miałem szansę na wykazanie się kreatywnością i perfekcyjnym podejściem do wykonywanego zawodu grafika komputerowego.

Czytaj dalej

Brak komentarzy  •  Domyślne  •   • 

Krajobraz po katastrofie

Pożary lasów zawsze robią ogromne wrażenie. Ponieważ jestem fotoreporterem, tego typu zdarzenia są dla mnie niemal codziennością. Staram się dokumentować wszystko bez żadnych przekłamań, żeby odbiorcy mieli świadomość powagi sytuacji. Ostatnio fotografowałem krajobrazy lasu, który spłonął praktycznie do zera. Nie pozostało praktycznie żadne drzewo, bo z powodu zniszczeń część ocalałych należało niestety wykarczować. Podjąłem się zadania sfotografowania tej katastrofy.

Czytaj dalej

Brak komentarzy  •  Domyślne  •   • 

Projektowanie wizytówek okiem grafika reklamowego

Praca grafika reklamowego jest różnorodna i wymaga posiadania wielu umiejętności. Niektórzy sądzą, że grafik zajmuje się tylko projektowaniem materiałów stricte reklamowych. Zapewniam jednak, że zakres moich obowiązków jest o wiele szerszy.

Czytaj dalej

Brak komentarzy  •  Domyślne  •   • 

Zasady projektowania plakatu

Plakaty reklamowe dysponują niezwykle dużym potencjałem i mogą być doskonałym sposobem na promocję danej firmy, marki, produktu lub usługi. Ich niewątpliwą zaletą jest to, iż są umieszczane na ścianach, drzwiach i murach, co w w praktyce oznacza, iż nie mogą być wyrzucone lub wyłączone. Jednak mogą zostać niezauważone lub zignorowane - i tak się dzieje w przypadku, gdy nie dysponują ciekawym i intrygującym przekazem. Historia pokazuje, iż dobrze zaprojektowany plakat potrafi niesamowicie oddziaływać na odbiorców i zapaść im w pamięć na długi okres. Stykając się na co dzień z różnymi formami projektów graficznych mogę z całą pewnością stwierdzić, iż projektowanie graficzne plakatów nie jest proste, gdyż podstawowy wymóg, jaki jest im stawiany, to przebicie się do świadomości odbiorców w ciągu zaledwie kilku sekund. Jednak jest to możliwe - wystarczy go zaprojektować w zgodzie z pewnymi regułami.

Czytaj dalej

Brak komentarzy  •  Domyślne  •   •