« Skąd czerpać inspirac… | Strona domowa | Winietka weselna - ma… »

Kadrowanie w fotografii reklamowej

Pracuję jako grafik w agencji reklamowej, która realizuje przede wszystkim kampanie statyczne, opierające się na odpowiednio przygotowanych fotografiach. Zdjęcia wykorzystywane są m.in. na stronach internetowych i służą do zachęcenia potencjalnych klientów produktem. Moim zadaniem jest przede wszystkim edycja gotowych zdjęć, do których dodaję napisy, hasła reklamowe oraz wszystko to, czego zażyczy sobie klient.

Z doświadczenia wiem, że przy takiej pracy ogromne znacznie ma kompozycja kadru. Fotografia reklamowa powinna nie tylko promować jakiś produkt lub usługę, ale również prezentować się odpowiednio estetycznie i harmonijnie. Dlatego też zawsze przeprowadzam kilka testów, które pozwalają mi spojrzeć na edytowane zdjęcia z różnej perspektywy. Ostatecznie wybieram takie kadrowanie wszystkich elementów, które wyda mi się najlepsze dla danego projektu.

Staram się również zachować wszystkie zasady związane z proporcjami na zdjęciach. Dlatego bardzo starannie wykonuję rozmaite sklejki, a najczęściej wolę ich unikać. Fotografia reklamowa w bardzo dużym stopniu opiera się na retuszu i korekcie graficznej, ale według mnie każdy grafik powinien pamiętać o umiarze. Przede wszystkim trzeba zachować naturalność i odpowiednią dla obiektu, który znajduje się na obrabianym zdjęciu charakterystykę.

Brak komentarzy

(pole opcjonalne)
(pole opcjonalne)

Moderacja komentarzy w tym serwisie jest aktywna. To oznacza, że twój komentarz nie będzie widoczny na stronie dopóki nie zostanie zaakceptowany przez redaktora.

Zapamiętać informacje o tobie?
Uwaga: Wszystkie znaczniki HTML poza <b> i <i> zostaną usunięte z twojego komentarza. Możesz dodawać linki wpisując po prostu adres URL lub e-mail.