Kierunkowskaz na firmę
Jeszcze całkiem niedawno, zaledwie 100 lat temu, może trochę więcej, reklama zewnętrzna firm i producentów, praktycznie nie istniała. Wszyscy wiedzieli, gdzie w okolicy można kupić chleb, a gdzie pracował stolarz czy kowal. W małych miejscowościach i wsiach, wszyscy znali się między sobą, a reklama polegała na marketingu szeptanym.

Wraz z rozwojem miast i powiększającymi się skupiskami ludzi, pojawiła się konieczność wyróżnienia swojej firmy, pokazania jej obcym osobom. Jako osoba, która obecnie tworzy między innymi takie kierunkowskazy dla potencjalnych klientów, z sentymentem oglądam stare zdjęcia czy filmy, gdzie nad sklepami czy zakładami usługowymi wystarczył zwykły napis typu fryzjer, optyk, szewc itp. Wtedy największa ekstrawagancją była zabawa czcionką tego napisu.
W dzisiejszej rzeczywistości, dużej konkurencji i gęstości zaludnienia, a także rozwijającej się technice, pojawiła się konieczność doskonalenia formy przekazu i jakości reklamy. Najprostszą i najtańszą, a jednocześnie skuteczną i wprost nawiązującą do starych szyldów, formą przekazu jest baner reklamowy dla firmy. Formaty banerów, materiały z jakich są zrobione i formy zaczepów, pozwalają na zainstalowanie ich praktycznie w każdym miejscu.
Z racji szybkości i niskich kosztów produkcji, takich banerów powstaje bardzo dużo. W związku z tym, jako grafik reklamowy, zdaję sobie sprawę, że bardzo duża odpowiedzialność leży po mojej stronie, aby zrobić atrakcyjny i przyciągający uwagę baner reklamowy dla firmy, której charakter, misja i cel, muszą być zawarte na kilku metrach reklamy.
Brak komentarzy